Questão 01 sobre o Passado Simples em Inglês: (UEPB–2006 / Adapted) The following question refers to this poem excerpt:
A Better World
I woke up one day
and I saw that things were not the same.
I heard the cars making a noise
I saw the streets no place for toys.
[…]
I made a plea, do something with me,
because it’s not a simple thing:
our lives are in danger
and we want a better world to live in.
Annita Theodorou
The base forms of the verbs underlined in the poem are, respectively:
A) wake, see, hear and make.
B) awake, see, hears and make.
C) wake, see, hears and maker.
D) awake, sea, hear and make.
E) wake, see, hear and maker.
Questão 02. (UESC-BA–2006 / Adapted) The only regular verb is in alternative:
A) “have”
B) “pick up”
C) “find”
D) “get”
E) “throw”
Questão 03. (UECE) Uma das seguintes alternativas contém apenas verbos irregulares; indique-a.
A) suppose, commit, cut, destroy
B) cut, get, see, devastate
C) devastate, take, eat, see
D) remake, cut, eat, get
Questão 04 sobre o Passado Simples em Inglês: (UFAC) Assinale o verbo que possui a mesma forma no presente, passado e particípio passado.
A) bind
B) lay
C) can
D) cost
E) dive
Questão 05. (UPE–PE) When Barbara __________ home last night she __________ so tired that she ________ straight to her bedroom and __________ asleep.
A) arrived; was; went; fell.
B) arrived; is; went; fell.
C) arrived; was; went; felt.
D) arrived; was; go; fell.
E) arrives; was; goes; fell.
Questão 06. (UFMA) The interrogative form of the sentence “The French captain learned the language of the indians” is:
A) Did the French captain learn the language of the indians?
B) Does the French captain learn the language of the indians?
C) Is the French captain learning the language of the indians?
D) Is the French captain going to learn the language of the indians?
E) Didn’t the French captain learn the language of the indians?
UNESP–2011
Status of same-sex marriage South America Argentina
The Autonomous City of Buenos Aires (a federal district and capital city of the republic) allows same-sex civil unions. The province of Rio Negro allows same-sex civil unions, too. Legislation to enact same-sex marriage across all of Argentina was approved on July 15, 2010.
Brazil
A law that would allow same-sex civil unions throughout the nation has been debated. Until the end of the first semester of 2010 the Supremo Tribunal Federal had not decided about it.
Colombia
The Colombian Constitutional Court ruled in February 2007 that same-sex couples are entitled to the same inheritance rights as heterosexuals in common-law marriages. This ruling made Colombia the first South American nation to legally recognize gay couples. Furthermore, in January 2009, the Court ruled that same-sex couples must be extended all of the rights offered to cohabitating heterosexual couples.
Ecuador
The Ecuadorian new constitution has made Ecuador stand out in the region. Ecuador has become the first country in South America where same-sex civil union couples are legally recognized as a family and share the same rights of married heterosexual couples.
Uruguay
Uruguay became the first country in South America to allow civil unions (for both opposite-sex and same-sex couples) in a national platform on January 1, 2008. Children can be adopted by same-sex couples since 2009. Avaliable at:<http://en.wikipedia.org/>. (Adapted).
Questão 07. Assinale a alternativa CORRETA.
A) Segundo o texto, os países nos quais os direitos de casais heterossexuais e de casais homossexuais são os mesmos são o Equador e a Colômbia.
B) De acordo com as informações do texto, entende-se que uniões civis entre pessoas do mesmo sexo são legais em todos os países da América do Sul.
C) De acordo com o texto, entende-se que, dentre os países da América do Sul, somente no Brasil ainda não se permitem uniões civis entre pessoas do mesmo sexo.
D) O país da América do Sul onde as uniões civis entre pessoas do mesmo sexo demoraram mais para ser legalizadas é o Uruguai.
E) As uniões civis entre pessoas do mesmo sexo, válidas em todo o território brasileiro, foram aprovadas em 2010 pelo Supremo Tribunal Federal.
Questão 08 sobre o Passado Simples em Inglês: Assinale a alternativa CORRETA.
A) A Colômbia foi a última nação sul-americana a aprovar a união civil de casais hétero ou homossexuais.
B) A Argentina foi a segunda nação sul-americana a reconhecer os direitos dos casais do mesmo sexo.
C) O Equador foi o país sul-americano que menos se empenhou para reconhecer os direitos dos homossexuais.
D) O Uruguai foi o primeiro país sul-americano a aprovar uniões civis de casais hétero e homossexuais.
E) O Brasil não tem demonstrado nenhum interesse no reconhecimento dos direitos dos casais homossexuais.
Questão 09. Assinale a alternativa na qual todas as palavras são formas verbais relativas ao passado.
A) Adopted, become, decided, recognized, ruled.
B) Adopted, allow, become, recognized, ruled.
C) Approved, became, been, decided, ruled.
D) Allow, approved, became, decided, may.
E) Can, debated, entitled, made, offered.
Questão 10 sobre o Passado Simples em Inglês: Com base nas informações do texto, o que podemos inferir a respeito da situação atual dos casais do mesmo sexo na Argentina?
A) As uniões civis entre pessoas do mesmo sexo são válidas somente em Buenos Aires e na província de Rio Negro.
B) Os casais do mesmo sexo provavelmente ainda não têm todos os direitos dos casais heterossexuais.
C) A província de Rio Negro foi a região onde uniões civis entre pessoas do mesmo sexo foram aprovadas mais recentemente.
D) Em Buenos Aires, as leis para uniões civis entre pessoas do mesmo sexo são diferentes do restante do país.
E) Os casais homossexuais poderão ter exatamente os mesmos deveres dos casais heterossexuais.
🔵 >>> Veja também nossas outras listas de exercícios de Inglês.
Gabarito com as respostas do simulado com 10 exercícios sobre Passado Simples em Inglês:
01. A;
02. B;
03. D;
04. D;
05. A;
06. A;
07. A;
08. D;
09. C;
10. B
Doutorando em Genética e Biologia Molecular – UESC-BA
Mestre em Genética e Biologia Molecular – UESC-BA
Pós-Graduado em Metodologia do Ensino de Biologia e Química – FAEL
Licenciado em Ciências Biologias – IFMT/Campus Juína